Villkor

Avanmälningsvillkor kurser

Anmälan är bindande och eventuell avanmälan ska ske skriftligt. Vid avanmälan tas 50% av kursavgiften ut om avanmälan sker minst 30 dagar innan kursstart. Vid avanmälan senare än 30 dagar innan kursstart kvarstår full kursavgift om inte veterinärintyg/läkarintyg kan uppvisas. Administrationsavgift på 10 % av kursavgiften tas ut vid avanmälan med veterinärintyg/läkarintyg. Betalda platser kan nyttjas fritt av andra. Anmälan till reservplats är bindande först då du fått besked om att du kommit med på kursen och tackat ja till platsen.

Observera att 14 dagar ångerrätt inte gäller på kursanmälningar. Distans- och hemförsäljningslag 2:11 12p ångerrätt gäller inte för avtal som avser: kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet, servering, catering eller någon annan liknande tjänst, inkvartering, varutransport eller biluthyrning, om näringsidkaren ska tillhandahålla tjänsten på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod.

Löptikar som inte är i höglöp är välkomna på våra kurser förutom på läger med övernattning, t ex på Sjöön. Börjar din hund löpa så att hon inte kan vara med på kursen är du välkommen som observatör istället. Har vi reserver till kursen kontaktar vi dem och ser om de vill ha platsen. Finns det ingen reserv som kan ta platsen gäller avanmälningsvillkoren ovan, dvs full kursavgift vid avanmälan mindre än 30 dagar innan kursstart, annars 50% av kursavgiften.

Betalningsmetoder

Kort via Paypal (endast böcker och onlinekurser)
Enklaste sättet att betala för dina böcker är genom Paypal. Du behöver inte ha något PayPalkonto. Betalningen sker via PayPals säkra servrar så du behöver inte vara orolig för att din kortinformation ska komma i orätta händer.

Faktura (endast ”fysiska” kurser och till företag)
Betalningsvillkor: 10 dagar från fakturadatum för böcker. Kursavgifter ska vara betalda två veckor innan kursstart (om du inte anmäler dig mindre än två veckor innan kursstart, då ska kursavgiften vara betald senast första kursdagen).

Fakturan skickas via epost när du anmäler dig till en kurs och ca fyra veckor innan kursstart eller samma dag som vi skickar böckerna.

Vi behöver ditt personnummer eller ditt företags organisationsnummer för att fakturera. Observera att vi endast fakturerar efter godkänd kreditupplysning.

Förskottsbetalning (endast böcker och onlinekurser)
Betala in beloppet till BG: 114-2231, Swish: 1235526678 eller IBAN: SE29 9500 0099 6018 0758 8379 BIC/Nationellt bankid: NDEASESS. Märk betalningen med ditt beställningsnummer så skickar vi böckerna eller ger dig tillgång till onlinekursen när vi fått betalningen.

Leveranstid för böcker

Vi skickar vanligtvis böcker på tisdagar och torsdagar med DHL (inom Sverige). Undantag kan förekomma. Leveranstiden till DHL Service Point (brukar vara tex en affär i närheten av där du bor där du sedan hämtar din bok) är vanligtvis 1-2 dagar. När vi skickar paketet får du ett epostmeddelande med DHLs spårningsnummer. Då paketet finns på plats får du ett SMS eller epostmeddelande från DHL.

OBS! Paket måste hämtas ut inom 14 dagar från ankomst till DHL Service Point. För outlösta paket debiteras 300 kronor.

Leveranser utanför Sverige skickas med Posten och leveranstiden varierar vanligtvis mellan 4 och 10 dagar, men kan ibland ta längre tid. Vi skickar ett epostmeddelande med ett spårningsnummer till dig så fort vi skickat paketet.

Ångerrätt

Allmänt
När du som konsument handlar via internet gäller konsumentköplagen (1990:932), lagen (2005:59) om distans- och hemförsäljningsavtal (Distansavtalslagen) samt lag (2002:562) om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (Lagen om e-handel). För företagskunder gäller köplagen samt Lagen om e-handel för de frågor som inte uttryckligen regleras i dessa villkor, med undantag från vad som särskilt anges för konsument nedan.

Avtal
När du som kund gör ett köp via internet ingås avtal när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. Avtal kan endast ingås på svenska och en bekräftelse skickas till dig på e-post efter att du gjort din beställning.  Klickerförlaget Göteborg AB ingår endast avtal med myndig person. Vid uppenbara felaktigheter i vår information på nätet, t ex avseende priser eller kvantiteter, förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand. Om du inte accepterar korrigeringen har du alltid rätt att avboka din beställning.

14 dagars ångerrätt/öppet köp på böcker hos Klickerförlaget Göteborg AB
Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen när du handlar böcker i vår webshop hos Klickerförlaget Göteborg AB. Tidsfristen för ångerrätten räknas från det att du tagit emot varan, eller en väsentlig del av den (hämtat ut den hos DHL Service Point). Väljer du att returnera din vara inom 14 dagar svarar du som kund för eventuella returkostnader.

Observera att 14 dagar ångerrätt inte gäller på kursanmälningar. Distans- och hemförsäljningslag 2:11 12p ångerrätt gäller inte för avtal som avser: kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet, servering, catering eller någon annan liknande tjänst, inkvartering, varutransport eller biluthyrning, om näringsidkaren ska tillhandahålla tjänsten på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod.

OBS! För outlösta paket debiteras 300 kronor. Paket måste hämtas ut inom 14 dagar från ankomst till DHL Service Point.

Undantag från ångerrätten:
Följande varor och tjänster omfattas inte av ångerrätt:

  • En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen/förpackningen brutits (t ex mjukvaror, spel, skivor och navigationer).
  • Förbrukningsvaror som ingår i vissa produkter och är brutna ur sin originalförpackning.
  • En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke underångerfristen. Ex på detta är abonnemang (Telefon, Internet, Digital-TV, mf).
  • En vara som är använd.
  • Företag har ingen ångerrätt. Villkor för företag framgår under rubriken ”Villkor för företag vid köp i Klickerförlagets webshop” nedan.
  • Avtal som avser: kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet, servering, catering eller någon annan liknande tjänst, inkvartering, varutransport eller biluthyrning, om näringsidkaren ska tillhandahålla tjänsten på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod.

Regler vid retur gällande ångerrätt
Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:

  • Kvittot/fakturan/följesedeln ska bifogas med returen.
  • Varan skall ej vara använd eller trasig.
  • Varan skall returneras i dess produktkartong.
  • Vid retur skall varan vara komplett med samtliga tillbehör.
  • Varan skall returneras till följande adress: Klickerförlaget Göteborg AB Hagalundsvägen 19, 439 93 Landvetter

Om du har handlat hos Klickerförlaget Göteborg AB och ovanstående punkter ej uppfylls godkänns inte din retur och varan returneras tillbaka till dig samtidigt som du debiteras för fraktkostnaden. Tänk på att du själv är ansvarig om produkten försämras under returfrakten – se därför till att paketera den väl. Om du känner dig osäker eller har frågor om din retur var god kontakta oss på telefon 0736-21 50 74 (vardagar kl 9-18).

Från att vi har mottagit din retur får du dina pengar inom 30 dagar. Om du har betalat med kort eller postförskott, sätts pengarna in på ditt konto. Observera dock att ersättning för frakt-, administrations- och returkostnader ej utgår.

Vill du returnera din vara fyller du i formuläret här, eller laddar ner och skriver ut Konsumentverkets ångerblankett.

Villkor för företag vid köp i Klickerförlagets webshop
Är en vara eller tjänst felaktig har köparen (då denne är ett företag) rätt att begära avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller hävning enligt köplagen. Köparen har dock inte rätt till skadestånd på grund av att en vara eller tjänst är felaktig eller på grund av dröjsmål vid leverans.

I övrigt tillämpas köplagens villkor.

Krav för onlinekurser

Kraven för våra onlinekurser beskriver funktionen hos digitalt innehåll, inbegripet tekniska skyddsåtgärder, och vilken maskin- och programvara som krävs för att använda det digitala innehållet

Våra onlinekurser ger dig tillgång till filmer, blogginlägg och personlig återkoppling (ingen personlig återkoppling om du deltar som observatör). Informationen från kursen är upphovsrättsskyddad och får inte spridas vidare utan Klickerförlagets godkännande.

För att delta behöver du ha en dator, telefon eller surfplatta med en webläsare och internetuppkoppling. VI rekommenderar senaste versionen av Chrome, Firefox, Safari eller Internet Explorer.

Uppsägning av avtal

Onlinekursen ger dig tillgång till kursmaterialet under den tid som anges i kursbeskrivningen. Efter det avslutas avtalet. Ingen förlängning sker automatiskt.

Efter att du beställt onlinekursen gäller våra vanliga avanmälningsvillkor för kurser. Har kursen startat återbetalas inte kursavgiften. Anmälan är bindande och eventuell avanmälan ska ske skriftligt. Vid avanmälan tas 50% av kursavgiften ut om avanmälan sker minst 30 dagar innan kursstart. Vid avanmälan senare än 30 dagar innan kursstart kvarstår full kursavgift om inte veterinärintyg/läkarintyg kan uppvisas. Administrationsavgift på 10 % av kursavgiften tas ut vid avanmälan med veterinärintyg/läkarintyg.

Tvist

Uppstår tvist med anledning av förlagsavtal, skall parterna i första hand försöka lösa tvisten genom förhandlingar. För det fall parterna inte kan enas, skall tvisten lösas av svensk domstol med tillämpning av svensk rätt.

Kontaktuppgifter

Klickerförlaget Göteborg AB
Hagalundsvägen 19
439 93 Landvetter

Elsa Blomster
elsa@apporteringtillvardagochfest.se
0736-21 50 74 (vardagar kl 9-18)

Lena Gunnarsson
lena@apporteringtillvardagochfest.se

Innehar F-skattesedel

Organisationsnummer: 556907-0245
BG: 114-2231
Swish: 1235526678
IBAN: SE29 9500 0099 6018 0758 8379
BIC/Nationellt bankid: NDEASESS