+46 70-300 80 99 (vardagar kl 9-18, nås lättast via mail) info@apporteringtillvardagochfest.se
Hem » Promenadträning » När fantasin tryter

Jag har otroligt lätt för att slentrianträna. Jag gör det jag brukar göra, i värsta fall gör jag det vi redan är bra på, och har lite dålig fantasi i vardagsträningen. Med vardagsträning menar jag den träning jag gör under mina promenader eller när jag ska gå ut och träna lite hemmavid. 

Känner du igen dig? Behöver du också träningsinspiration? Under vintern har vi tagit fram en slags mini-fortsättning på Apportering till vardag och fest. Det är en studiehandledning med åtta nya upplägg (de finns alltså inte i boken) som du kan göra själv eller ihop med träningskompisar. Uppläggen är för dig som kommit vidare från den omedelbara grundträningsnivån.

NU startar vi en onlinekurs som bygger på studiehandledningen!

Varje lektion presenterar ett upplägg ur studiehandledningen och innehåller ett antal olika utmaningar – till exempel fotgående, stadga, markering, linjetag – i olika miljöer och med olika störningar. Du kommer snart upptäcka vad du och din hund tycker är svårt – och vad ni tycker är lätt. Vi ger sedan förslag på övningar (hänvisningar till Apportering till vardag och fest, du behöver alltså han boken) som hjälper dig att fila på svårigheterna. Du tränar – och försöker igen. Eller gör det svårare om det var enkelt.

I onlinekursen lämnar du (om du vill) in film på det du vill ha återkoppling på – eller ställer bara frågor som du vill ha svar på..

Vi hoppas som sagt att den nya studiehandledningen ska vara en hjälp för dig att hitta träningsinspiration. Vi vill också sporra dig att analysera din träning lite mer.  Vilka utmaningar anar du att ni kommer ha redan när du läser upplägget? Kan du göra anpassningar så träningen blir lagom svår och att ett lärande ändå sker? Och när du gjort upplägget – vad hände då egentligen? Vilka delar behöver du plocka ut och stärka för att sedan stoppa tillbaks igen i helheten? Allt detta hjälper vi dig med på onlinekursen.

Nu när det är speciella tider och vi till exempel inte kan resa iväg för att gå kurs, kan du ju även göra en egen kurs ihop med nära och långväga träningsvänner. Skapa en grupp i sociala medier, bestäm er för att göra ett upplägg i taget, filma och lägga upp filmer att visa varandra. Diskutera vad som hände under träningen och träna vidare.

Och vill du kan du såklart gå onlinekursen antingen själv eller ihop med träningsgruppen – så får ni dubbelt ut av den! OBS! Early Bird-priser på kursen för de första tio anmälda!

Men nu: Ut och träna!

Här beställer du handledningen:

Här kan du anmäla till onlinekursen:

Du kan även gå onlinekursen utan återkoppling: